Specjalne systemy księgowe służą do przetwarzania, gromadzenia, przechowywania oraz udostępniania danych, obrazujących wielkość majątku przedsiębiorstwa. Świadczyć one będą o jego zdolnościach płatniczych i wskazywać będą źródła jego finansowania. O tym, jak wielką rolę odgrywa księgowość w prowadzeniu firmy dowiesz się z naszego wpisu. Odpowiemy w nim także na pytanie, czy lepiej ją zlecić, czy prowadzić samodzielnie w specjalnie utworzonym dziale biura.

Jaka rolę odgrywa księgowość w prowadzeniu przedsiębiorstwa?

W ramach działań księgowych prowadzone są księgi rachunkowe. Wyceniana się aktywa i pasywa przedsiębiorstwa, tworzy zestawy obrotów oraz sald, a także przechowuje dowody księgowe. To właśnie do działu księgowości należeć będzie obowiązek sporządzenia sprawozdań finansowych, dekretowanie oraz księgowanie dokumentów i prowadzenie ewidencji księgowych. Jego pracownicy wyliczą wielkość należnego podatku, przygotują przelewy i zaksięgują  wyciągi. Dział księgowości współpracuje również z Urzędem Skarbowym, Zakładem Ubezpieczeń Społecznych oraz GUSem.

Księgowość zlecona czy prowadzona samodzielnie?

Wszystkie wyżej wymienione obowiązki może wykonywać specjalnie utworzony dział w obrębie przedsiębiorstwa. Księgowość można także oddać w ręce naszego profesjonalnego biura rachunkowego. System księgowości zewnętrznej skutecznie eliminuje ryzyko błędu i daje gwarancję prawidłowego prowadzenia całej dokumentacji firmy. Nasi pracownicy nie tylko należycie rozliczą podatki, lecz również doradzą najkorzystniejsze rozwiązania, optymalizujące koszty i przyczyniające się do mniejszych zobowiązań wobec fiskusa. Dzięki zleceniu nam prowadzenia ksiąg rachunkowych będziesz mógł całkowicie skoncentrować się na zarządzaniu firmą oraz na działaniach marketingowych. Co niemniej ważne, w ten sposób także zaoszczędzisz cenny czas, który musiałbyś spędzić na samodzielnym dokształcaniu się lub na organizacji nowej komórki swojego biura.